Disgraced van Ayad Akhtar
Black Sheep Can Fly
Prijzen
- Jongeren t/m 25 jaar (beschikbaar 48 uur voor aanvang) € 12,50
- Normaal (rang 1) € 25,00
- Normaal (rang 2) € 21,00
- Normaal (rang 3) € 17,50
- Vriendenticket (rang 1) € 25,00
- Vriendenticket (rang 1) € 25,00
- Vriendenticket (rang 1) € 25,00
- Vriendenticket (rang 2) € 21,00
- Vriendenticket (rang 2) € 21,00
- Vriendenticket (rang 2) € 21,00
- Vriendenticket (rang 3) € 17,50
- Vriendenticket (rang 3) € 17,50
- Vriendenticket (rang 3) € 17,50
Programma
- Aanvang voorstelling 20:00 uur
- Geen pauze
- Einde 21:30 uur
Extra informatie
Inclusief drankje
Het regende recensies en de tickets waren niet aan te slepen voor Saman Amini’s Integratieplan en A Seat at The Table van Black Sheep Can Fly. Dit seizoen komt het gezelschap met een gloednieuwe voorstelling: Disgraced van schrijver Ayad Akhtar.
Disgraced is een sensationeel stuk dat de Pulitzerprijs in ontvangst mocht nemen en al triomfen vierde in o.a. New York, Londen en Müchen. Nu brengt een cast van topacteurs deze moderne klassieker, die de vraag oproept of we ons ooit kunnen losmaken van onze afkomst en identiteit, naar Nederland.
Het leven lacht succesvol topadvocaat Amir Kapoor toe. Hij is dol op zijn vrouw en een grote promotie is binnen handbereik. Maar als hij zijn nicht de helpende hand biedt bij een strafzaak tegen een imam, dreigt niet alleen zijn carrière, maar ook zijn privéleven te ontsporen. Op een avond houdt hij samen met zijn vriendin Emily een etentje voor twee bevriende collega’s. Het diner loopt uit de hand als het gesprek op religie, afkomst, identiteit en de rol van geweld komt en de beschuldigingen over en weer vliegen. Langzaam dringt het tot Amir door dat zijn bestaan één grote façade is. Aan het eind van de avond is zijn leven voorgoed veranderd.
De rollen in de toneelvoorstelling Disgraced zijn weggelegd voor topacteurs Charlie Chan Dagelet (o.a. Netflix serie Dirty Lines en Othello), Rick Paul van Mulligen (o.a. A’dam-E.V.A. en QUEER PLANET), Saman Amini en aanstormende talenten Selin Akkulak en June Yanez. En natuurlijk Saman Amini.
Credits
tekst: Ayad Akhtar | Nederlandse bewerking: Saman Amini, Karim Ameur en Eric de Vroedt | concept, regie en muziek: Saman Amini | spel- en eindregie: Eric de Vroedt | spel: Charlie Chan Dagelet, Rick Paul van Mulligen, Saman Amini, Selin Akkulak en June Yanez | dramaturgie: Nima Mohaghegh | decor en kostuums: Dieuweke van Reij | lichtontwerp: Stefan Dijkman
Voor meer informatie ga naar www.blacksheepcanfly.nl
Serie Toneelkijkers
Disgraced van Ayad Akhtar is onderdeel van de serie Toneelkijkers. In de serie nemen we je in vijf voorstellingen mee langs de veelheid van toneel in Nederland. Bij iedere voorstelling verwelkomen we je bij de inleiding of nagesprek onder leiding van Sander Janssens (o.a. theaterrecensent Volkskrant en Theaterkrant).
Onder de serie Toneelkijkers vallen ook:
Meer dan 1000 woorden: Een reisverslag, persoonlijke zoektocht en bloemlezing in één.
De meester en Margerita: een moderne bewerking van een klassieker uit de literatuurgeschiedenis, doorspekt met musicalnummers en vijfstemmige samenzang.
De avond is ongemak: naar het veelgeprezen debuut van Marieke Lucas Rijneveld. Een verstikkend en schrijnend verhaal, opgeschreven in buitengewoon beeldrijk proza.
Ik blijf bij je: Abbie neemt het publiek mee naar zijn aangrijpende verleden waarin hij zich van jongs af aan staande probeert te houden tussen twee culturen.
- Let op: de prijs is exclusief €2,85 transactiekosten.
Van 8 december t/m 28 februari 2024 is de testfase. Dit is vooral een periode waarin wij testen of alles goed werkt. Een soort try-out voor de grote première in maart. Bij deze voorstelling mag je meedenken en je feedback geven, om er zo samen voor te zorgen dat het nieuwe Theater aan de Parade een plek wordt waar iedereen zich thuis voelt en geniet van al het moois dat het theater te bieden heeft.
Beeld: Bas de Brouwer & Tom de Jager
In de pers
“‘Disgraced’ is zorgvuldig opgebouwd drama over loskomen van je afkomst”
“‘Disgraced’ is een scherp gesneden, even complex als flitsend conversatiestuk, dat als een hogesnelheidstrein voortraas”
“Scherp, verwarrend en boeiend tot het einde”
“‘Disgraced’ laat zien wat er gebeurt als je constant met je achtergrond wordt geconfronteerd”