Menu
Sluit

Veelgestelde vragen

De meestgestelde vragen en antwoorden hebben wij voor je op een rijtje gezet.

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op, we staan voor je klaar!

Nieuwe theater

  • Wat leuk dat je een kijkje wil komen nemen. Achter de schermen vinden er nog bouwwerkzaamheden plaats, waaronder het doorvoeren van enkele verbeterpunten die uit de testfase naar voren zijn gekomen. Daarom zijn wij voorlopig alleen toegankelijk voor bezoekers met een kaartje voor een voorstelling. Het theater is geopend vanaf 1 uur voor aanvang van de voorstelling.

  • Nee, het theater is alleen geopend wanneer er een voorstelling of een evenement is, en alleen voor bezoekers met een toegangsbewijs. Dit komt omdat er nog bouwwerkzaamheden plaatsvinden, waaronder het doorvoeren van enkele verbeterpunten die uit de testfase naar voren zijn gekomen.

  • Ja, je kunt 1 uur voor aanvang en tijdens een voorstelling kaartjes kopen bij de theaterkassa. In ons programma-overzicht kun je precies zien wanneer er een voorstelling is. Het gemakkelijkste is echter om een kaartje te kopen via de website of telefonisch via : 073 680 9809 van maandag t/m vrijdag, van 9.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 17.00 uur.

  • Ja, het openbare wifi netwerk is TP-Public. Hierop kun je zonder wachtwoord inloggen.

  • Voorafgaand aan de officiële opening op 1 maart 2024 was de testfase. Een periode van ongeveer 3 maanden waarin we voorstellingen hebben geprogrammeerd en hebben getest of alles goed werkte. Dankzij de feedback van bezoekers die in deze fase een voorstelling bezochten, voeren we nu een aantal verbeterpunten door en zorgen we er samen voor dat Theater aan de Parade een plek is waar iedereen zich thuisvoelt.   

Theatercafé

  • Nee, voorlopig is het theatercafé alleen geopend vanaf een uur voor aanvang van een voorstelling, voor bezoekers met een toegangsbewijs voor een voorstelling. 

  • Nee, voorlopig is het theatercafé alleen geopend vanaf een uur voor aanvang van een voorstelling, voor bezoekers met een toegangsbewijs voor een voorstelling. 

  • Nee, momenteel nemen we nog geen reserveringen aan. Mocht er in het theatercafé geen plekje meer zijn, kun je ook in de foyers een drankje bestellen.

Inloggen

  • Vul je inlognaam in en klik op 'Wachtwoord vergeten'. Je ontvangt dan binnen enkele minuten een e-mail van ons waarmee je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken. Check voor de zekerheid ook je spambox. 

    Ook bij een foutmelding kun je het beste een nieuw wachtwoord aanvragen. 

    Ondervind je nog problemen met inloggen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag!

  • Gebruiker werd niet gevonden/ Controleer Gebruikersnaam en wachtwoord aub. 

    Als je bovenstaande melding krijgt, kan het zijn dat je inlognaam of je wachtwoord niet klopt. 

    Je kunt de volgende dingen proberen:
    - Log in met je e-mailadres i.p.v. een inlognaam
    - Klik op 'wachtwoord vergeten' en vraag een nieuw wachtwoord aan. Dan ontvang je een mail met de procedure om een nieuw wachtwoord in te stellen.

    Als je je inloggegevens niet meer weet, neem dan contact met ons op. Wij kunnen de gegevens opnieuw voor je instellen.

Kaarten bestellen

  • Je kunt je voorstelling waarvoor je kaarten wilt kopen opzoeken via de zoekbalk rechtsbovenin, of via het Programma-overzicht onder 'Programma' in de menubalk. Vervolgens kun je in de zoekbalk zoeken naar een voorstelling, of selecteren op datum, je wensen in de kijkwijzer, genre of op locatie. Klik op een voorstelling en vervolgens op 'Kaarten bestellen'.

    Er zijn voorstellingen waarbij je zelf je stoel kunt kiezen op een plattegrond (geplaceerd) en voorstellingen waarbij je alleen het aantal kaartjes kunt kiezen (ongeplaceerd). 

    Ongeplaceerd: kies het aantal tickets, klik op 'zoek tickets' en vervolgens op 'voeg toe aan winkelmandje'. Lees hieronder verder bij 'Winkelmandje'.

    Geplaceerd: selecteer de stoelen naar keuze op de plattegrond om kaartjes te bestellen. Om te zorgen dat er geen enkele stoelen leeg blijven en zoveel mogelijk mensen van een voorstelling kunnen genieten, mag je niet één stoel leeg laten naast je selectie: je sluit dus aan bij de gevulde bolletjes, of je laat minimaal twee bolletjes vrij. Klik vervolgens op doorgaan en daarna op 'voeg toe aan winkelmandje'. Lees hieronder verder bij 'Winkelmandje'.

    Winkelmandje: Vervolgens kun je ervoor kiezen om meer kaartjes te selecteren voor een andere voorstelling door te klikken op 'verder winkelen' of om te betalen. Er wordt je dan gevraagd of je wilt inloggen, een account wil aanmaken of wilt bestellen zonder account. Wij raden aan om met een account te bestellen, zodat je je tickets altijd terug kunt vinden.

    Heb je een cadeaukaart die je in wilt wisselen? Vul de gegevens dan in onder het kopje ‘Cadeaukaart’, om deze te verzilveren klik je op ‘Inwisselen’. Als je geen cadeaukaart hebt dan kun je de betaling voltooien via het onderstaande kopje ‘Betaalmethode’. Je dient aan te vinken dat je akkoord bent met de algemene voorwaarden. Klik vervolgens op ‘Doorgaan’.

    Je wordt doorverwezen naar de betaalomgeving, waar je kan kiezen tussen verschillende betaalmethoden. Rond de betaling af en je ontvangt de bevestiging van je gekochte kaartjes in je eigen account.

  • Sommige voorstellingen zijn ongeplaceerd, hier kun je alleen het aantal stoelen van je keuze opgeven. Het kan ook zijn dat de voorstelling al is uitverkocht. Dan is het namelijk niet meer mogelijk om stoelen te kiezen.

  • Dat lukt inderdaad zelf niet. Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met onze Ticket & Service via telefoonnummer: 073 680 9809. Zij kijken dan of ze uit dit rijtje alsnog twee stoelen voor je kunnen reserveren.  

  • De stoelen 1 t/m 13 op rij 9 hebben inderdaad de prijscategorie rang 2. Dit heeft te maken met de rolstoelplaatsen in de rij ervoor. Aan deze zijde van rij 8 kunnen rolstoelgebruikers met hun eigen rolstoel plaatsnemen. We weten van tevoren niet wat voor rolstoel iemand heeft, dus het zou kunnen dat iemand een hogere stoel heeft of een hoofdsteun, wat impact kan hebben op de zichtlijnen. Om die reden hebben we de stoelen erachter tweederangs gemaakt.

    Het kan overigens ook zo zijn dat er geen rolstoelgebruikers aanwezig zijn. Ook in dat geval blijft de prijs van de stoelen op rij 9 tweederangs. 

  • Jazeker! Als je op het Theater aan de Parade logo klikt kun je gerust verder winkelen. Op deze manier kun je via het Programma-overzicht andere voorstellingen aan je winkelmandje toevoegen.

  • Nee, je hoeft niet opnieuw te beginnen. Je kunt te allen tijde rechtsboven in het scherm op het winkelmandje drukken. Dit is het icoontje links van het euroteken. Klik vervolgens op 'Bekijk winkelmandje'. 

    In het winkelmandje kun je tickets voor een voorstelling verwijderen door op het grijze rondje naast de prijs te klikken. Je kunt bij geplaceerde voorstellingen klikken op 'Bekijk/wijzig stoelen' om andere stoelen te kiezen of om stoelen toe te voegen of te verwijderen. Bij ongeplaceerde voorstellingen kun je kaartjes toevoegen door op het TP logo te klikken, de voorstelling op te zoeken en een extra kaartje te selecteren via 'Kaarten bestellen'.

    Klik in het winkelmandje rechts onderin op ‘Betalen' om de betaling af te ronden.

  • Indien je iets wilt wijzigen kun je contact opnemen met de theaterkassa van Theater aan de Parade via 073 6809 809. 

  • Wanneer je een cadeaukaart hebt, is dit zichtbaar in je account op de website. Log in door rechts bovenin op 'Inloggen' te klikken. Zodra je ingelogd bent, zie je een nieuw tabblad met de titel ‘Cadeaukaarten’. Als je op dit tabblad klikt krijg je een overzicht van de cadeaukaarten en de waarde van deze cadeaukaarten.

    Deze cadeaukaart kun je als betaling inzetten wanneer je tickets bestelt. Bij het bestellingoverzicht kun je de cadeaukaart toevoegen als betaalmiddel. Zie hiervoor ook de vraag 'Hoe bestel ik kaarten?'.

    Indien je geen eigen account hebt op theateraandeparade.nl, heb je normaliter een e-mail met een link naar je persoonlijke cadeaukaart. Deze cadeaukaart kun je op dezelfde manier inzetten als betaalmiddel.

  • Per transactie wordt er € 2,85 in rekening gebracht. Deze transactiekosten worden in rekening gebracht voor de dekking van de financiële afhandeling van je boeking. Hieronder verstaan wij de transactiekosten voor bank, iDeal, creditcard en online betalingen, maar ook de kosten die worden gemaakt voor het beheer van het ticketsoftwaresysteem, de dienstverlening en de administratiekosten.

  • Wij verkopen geen parkeerkaarten. Voor onze diverse theaterlocaties zijn parkeergarages te vinden in de nabije omgeving, waaronder parkeergarage Sint Jan (Theater aan de Parade) parkeergarage Wolvenhoek (Theater aan de Parade en Willem Twee toonzaal) en parkeergarage Sint Josephstraat (Theater aan de Parade).

    Bij parkeergarage Sint Jan geldt een avondtarief van €1,50 per uur met een max van €7,50 per avond.

  • Bij diverse voorstellingen is er een jongerenprijs t/m 25 jaar, waarbij staat: beschikbaar 48 uur voor aanvang. Bij voorstellingen die nog niet uitverkocht zijn, geven we op deze manier jongeren t/m 25 jaar de kans om tegen een zacht prijsje een voorstelling te bezoeken. 

    De jongerenprijs is te boeken vanaf 48 uur voor aanvang van de voorstelling. Dit geldt dus alleen voor voorstellingen die nog niet uitverkocht zijn. Kaartkopers die gebruikmaken van de actieprijs, worden bij binnenkomst in het theater gevraagd zich te legitimeren met een geldig document. De jeugdprogrammering is uitgesloten van de jongerenprijs.

Betalen

  • Je kunt je bestelling betalen met iDeal, creditcard (MasterCard of Visa), een cadeaukaart van Theater aan de Parade of de Podium Cadeaukaart. 

  • Controleer of je de naam die op de creditcard staat, het kaartnummer en de vervaldatum van de creditcard correct hebt ingevuld. Deze gegevens worden niet bewaard en alleen voor deze aankoop gebruikt. Mocht het alsnog niet lukken, dan kun je het beste contact opnemen met de theaterkassa van Theater aan de Parade.

  • Wanneer je met creditcard of iDeal betaalt, wordt het bedrag van je rekening afgeschreven zoals je dat met je eigen bank hebt afgesproken.

  • Er zijn geen extra kosten verbonden aan het bestellen via internet. Wel worden er transactiekosten in rekening gebracht. Sommige voorstellingen zijn exclusief, pauzedrankje en/of garderobe, indien dit het geval is, wordt dit op de voorstellingspagina op de website aangegeven. Kies je ervoor om de kaartjes naar je huisadres te laten sturen? Dan betaal je € 2,50 extra per bestelling.

  • Wanneer je kaartjes bestelt doorloop je het bestelproces tot je in de betaalomgeving komt. Daar kun je kiezen tussen verschillende betaalmethoden, waaronder de Podium Cadeaukaart. Rond de betaling af en je ontvangt de bevestiging van je gekochte kaartjes in je eigen account of per e-mail.

  • Kaarten reserveren kan telefonisch. Je krijgt een betaallink toegestuurd per e-mail (zie hier onder voor meer uitleg), of je kunt ervoor kiezen om je kaartjes bij de balie te betalen en op te halen. Totdat het nieuwe theater geopend is, is onze theaterkassa open voor bezoekers, maar alleen op afspraak. Na één week vervalt je reservering. Let op: onze theaterkassa op locatie is PIN-only. 

    Als je op de betaallink klikt kun je inloggen in je account, je aanmelden voor een account of bestellen als gast. Vervolgens kom je in de betaalomgeving terecht waar je kunt kiezen tussen verschillende betaalmethoden. Rond de betaling af en je ontvangt de bevestiging van je gekochte kaartjes in je eigen account of per e-mail.

Mijn account en tickets

  • Met een persoonlijk account kun je gemakkelijk en snel kaarten bestellen, je persoonsgegevens beheren, e-tickets raadplegen en opnieuw downloaden.

  • Klik rechts boven op 'Inloggen'. Klik vervolgens op de button 'Account aanmaken'. Vul je gegevens in en klik je op 'Registreer'. Je account is aangemaakt en je bent direct ingelogd! In plaats van 'Inloggen' staat er nu rechts bovenin 'Mijn account'. Hier kun je je gegevens en kaarten raadplegen.

    Krijg je de melding 'deze log in bestaat al', dan is er waarschijnlijk al eerder een account aangemaakt met dit e-mailadres of deze loginnaam. Als je het wachtwoord niet meer weet kun je een nieuwe aanvragen door te klikken op 'wachtwoord vergeten'.

  • Je kunt je kaartjes terugvinden in je persoonlijke account onder het kopje ‘Bestellingen’. Om naar je account te gaan klik je rechts bovenin op 'Inloggen'. Hier vind je een overzicht van alle afgelopen en aankomende voorstellingen. Je kunt de kaartjes opnieuw downloaden door op 'bekijk bestelling' te klikken. Ook kun je de tickets downloaden vanuit je e-mail via de e-mailbevestiging die je ontvangen hebt.  

  • Je kunt de e-tickets downloaden op je smartphone en deze bij binnenkomst tonen aan de suppoost.

  • Als je hebt gekozen voor ‘e-tickets’ kun je een aantal minuten na je bestelling de kaarten in je persoonlijke account terugvinden onder het kopje ‘Bestellingen’.

    Als je hebt gekozen voor de optie om je kaarten thuisgestuurd te krijgen, dan sturen wij deze zo snel mogelijk op. De administratiekosten bedragen € 2,50 per bestelling. Bestel je kaarten voor een voorstelling die binnen 7 dagen plaatsvindt, dan liggen deze klaar bij de kassa. Voor e-tickets worden geen (verzend)kosten in rekening gebracht.

  • Heb je e-tickets gekocht? Deze kun je opnieuw downloaden in je persoonlijke account. Je vind je tickets onder het kopje ‘Bestellingen’ (klik op 'Bekijk bestelling' naast de voorstelling). Ook kun je de tickets opnieuw downloaden in je mail via de e-mailbevestiging die je ontvangen hebt.  

    Heb je traditionele kaarten ontvangen? Op vertoon van een geldig identiteitsbewijs kun je een duplicaat aanvragen bij de kassa. Hiervoor brengen wij per duplicaat € 1,00 administratiekosten in rekening.

  • Natuurlijk kan het eens voorkomen dat je verhinderd bent voor een voorstelling. Gekochte kaarten kunnen tot uiterlijk 3 dagen* voor de voorstellingsdatum ingeruild worden voor kaarten van een andere voorstelling of voor een cadeaubon, die 2 jaar geldig is. De reeds betaalde transactiekosten van €2,85 worden niet vergoed.
    Ruilen van méér dan 10 toegangsbewijzen kan tot uiterlijk 1 week voor de voorstelling. 

    Voor e-tickets kun je een e-mail sturen naar kaartverkoop@theateraandeparade.nl. Vermeld hierin, naast de gegevens van de betreffende voorstelling, je naam, adres en het e-mailadres waarmee je de kaarten besteld hebt.

Vriend van het theater

  • Leuk dat je vriend wilt worden van Theater aan de Parade! Naast de diverse voordelen die je geniet, ontvang je exclusieve aanbiedingen en word je uitgenodigd voor speciale vriendenevenementen. Meer informatie over het vernieuwde lidmaatschap vind je hier.

  • Dat klopt, die heb je ook niet nodig. Je hebt een account aangemaakt op de website toen je het lidmaatschap ging bestellen. Als je inlogt word je automatisch herkend als vriend en bij een start kaartverkoop krijg je automatisch voorrang. 

Toegankelijkheid

  • Je kunt rolstoelplaatsen niet via de website reserveren. Wil je graag een rolstoelplaats reserveren? Neem dan telefonisch contact op met Tickets & Service via 073-6809809 of mail naar kaartverkoop@theateraandeparade.nl

  • Wij bereiken graag jong publiek. Maar de minimumleeftijd bij jeugd- en familievoorstellingen is ons heilig. Bij voorstellingen zonder minimumleeftijd verzoeken wij je vriendelijk maar met klem om de kleintjes thuis te laten. Dat voorkomt overlast voor andere bezoekers. Bij dreigende hinder kan Theater aan de Parade je de toegang tot de voorstelling weigeren. Verder dienen alle bezoekers (ook de kleintjes) een geldig plaatsbewijs te kunnen tonen.